czwartek, 21 stycznia 2016

CIY - Ciastka na patyku ♥


Hi☺

Dziś przychodzę do Was z postem innym niż zwykle... CIY ! Pokażę Wam jak zrobić ciastka na patyku :) Znalazłam kiedyś ten przepis w gazecie (chyba, nie pamiętam) i postanowiłam, że Wam pokażę jak je zrobić bo na prawdę warto Jeśli nie macie pomysłu co zrobić na Dzień Babci lub Dziadka, albo na inną okazję jako słodką przekąskę do kawy, czy nawet jako dodatek do prezentu to myślę, że to jest najlepsze rozwiązanie No to .. Zaczynajmy !

Potrzebne składniki :

  • 250 g herbatników,
  • 150 g jogurtu greckiego,
  • 2 tabliczki czekolady ( ja wzięłam białą i zwykłą brązową ),
  • 0,5 łyżeczki cynamonu,
  • kolorowy cukier, posypka, 
  • płatki do mleka ( najlepiej czekoladowe lub miodowe ),


Przygotowanie :

Krok 1.
Zmiksować herbatniki na pyłek, dodać jogurt grecki oraz cynamon. Ugnieść i włożyć do lodówki. 




Krok 2.
Gdy ciasto chłodzi się w lodówce zacząć rozpuszczać (w dwóch oddzielnych miseczkach) dwie czekolady.

Krok 3.
Wyciągnąć ciasto z lodówki i uformować na kuleczki (mniejsze od orzecha włoskiego). W między czasie mieszać czekoladę, która nam się rozpuszcza. 



Krok 4. 
Wziąć patyczki (do szaszłyków), ostrzejszy koniec zamoczyć (1 cm) w czekoladzie i wbić w kuleczki z cista (do połowy).



Krok 5.
Ciasto na patykach obtoczyć w czekoladzie i udekorować posypkami, kolorowym cukrem lub rozgniecionymi na pył płatkami.


Krok 6. 
Gotowe już ciastka włożyć do lodówki, aż czekolada stężeje (najlepiej na całą noc).

Krok 7. 
Zjeść ciastka ze smakiem pamiętając, aby poczęstować także innych.

UWAGA!
Możecie też pokombinować z wyglądem Waszych ciasteczek. Ja próbowałam zrobić różne wzorki




Smacznego
Monia♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz